Treść w Polskim Języku Migowym
Lublin, dn. 03 czerwca 2017 r.
Znak sprawy: R - 02/06/2017/WS
ROZEZNANIE CENY RYNKOWEJ
Szanowni Państwo,
Lubelskie Forum Organizacji Osób Niepełnosprawnych - Sejmik Wojewódzki
20–068 Lublin, ul. Leszczyńskiego 23
REGON 430401170
NIP 946-182-01-02
w ramach procedury badania ceny rynkowej zaprasza do składania ofert
Niniejsze rozeznanie ceny rynkowej nie jest ogłoszeniem w rozumieniu ustawy z dnia 29.01.2004 r. Prawo Zamówień Publicznych (Dz. U. z 2015 r. poz. 2164 z późn. zm.) a złożona w odpowiedzi oferta nie stanowi oferty w celu zawarcia umowy w rozumieniu art. 66 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964r. Kodeks cywilny (tekst jednolity Dz.U. z 2017 r. poz. 459). Rozeznanie ma na celu wyłącznie zbadanie ceny rynkowej świadczonych usług celem oszacowania wartości zamówienia, w związku z realizacją projektu pt. „Wdrażanie Konwencji o prawach osób niepełnosprawnych - wspólna sprawa” (POWR.02.06.00-00-0006/15-00 | Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój) współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Nazwa nadana planowanemu do przeprowadzenia zamówieniu: Wykonanie usługi konsultacyjnej dotyczącej zapewnienia równych szans osobom z niepełnosprawnościami
Opis przedmiotu planowanego do przeprowadzenia zamówienia:
Przedmiot zamówienia wg Kod CPV:98200000-5 - Usługi konsultacyjne dotyczące zapewniania równych szans
Przedmiotem zamówienia jest skonsultowanie i zaopiniowanie przez środowisko osób z niepełnosprawnościami wstępnych konkretnych rekomendacji prawnych i pozaprawnych zmian proponowanych do wprowadzenia w politykach publicznych w celu ich dostosowania do postanowień Konwencji o Prawach Osób Niepełnosprawnych a opracowanych w ramach projektu "Wdrażanie Konwencji o prawach osób niepełnosprawnych - wspólna sprawa”.
Przedmiot zamówienia obejmuje w szczególności:
- konsultację poprzez sporządzenie opinii w formie odpowiedzi na pytania ankiety wg formularza przygotowanego i przekazanego przez Zamawiającego,
- konsultację bezpośrednią poprzez czynne uczestnictwo w jednej debacie z dwudziestu debat poniżej opisanych.
Miejsce i termin wykonania usługi: W ramach każdego z niżej wymienionego rodzaju niepełnosprawności LFOON-SW przewiduje do realizacji 20 debat dotyczących określonego rodzaju niepełnosprawności - 10 w Lublinie i 10 w Krakowie, w okresie czerwiec- październik 2017 w tym :
HARMONOGRAM DEBAT
Lp./ Data / Miejsce debaty |
Debata dotycząca środowiska : |
1. 30.06. 2017 r. LUBLIN |
osób z niepełnosprawnością wzroku |
2. 04.07.2017 r. LUBLIN |
osób z niepełnosprawnością spowodowaną zaburzeniami i urazami neurologicznymi |
3. 05.07.2017 r. LUBLIN |
osób z niepełnosprawnością spowodowaną chorobami przewlekłymi |
4. 06.07.2017 r. LUBLIN |
osób z niepełnosprawnością ruchową |
5. 07.07.2017 r. LUBLIN |
osób z niepełnosprawnością słuchową |
6. 09.10.2017 r. LUBLIN |
osób z niepełnosprawnością sprzężoną i wymagającą wysokiego poziomu wsparcia |
7. 10.10.2017 r. LUBLIN |
osób z całościowymi zaburzeniami rozwoju |
8. 11.10.2017 r. LUBLIN |
osób słabosłyszących |
9. 12.10.2017 r. LUBLIN |
osób z niepełnosprawnością intelektualną |
10. 13.10.2017 r. LUBLIN |
osób doświadczających problemów zdrowia psychicznego |
11. 11.09.2017 r. KRAKÓW |
osób z niepełnosprawnością intelektualną |
12. 12.09.2017 r. KRAKÓW |
osób doświadczających problemów zdrowia psychicznego |
13. 13.09.2017 r. KRAKÓW |
osób głuchoniewidomych |
14. 14.09.2017 r. KRAKÓW |
osób z niepełnosprawnością sprzężoną i wymagającą wysokiego poziomu wsparcia |
15. 15.09.2017 r. KRAKÓW |
osób z całościowymi zaburzeniami rozwoju |
16. 18.09.2017 r. KRAKÓW |
osób z niepełnosprawnością ruchową |
17. 19.09.2017 r. KRAKÓW |
osób z niepełnosprawnością wzroku |
18. 20.09.2017 r. KRAKÓW |
osób z niepełnosprawnością spowodowaną chorobami przewlekłymi |
19. 21.09.2017 r. KRAKÓW |
osób z niepełnosprawnością spowodowaną zaburzeniami i urazami neurologicznymi |
20. 22.09.2017 r. KRAKÓW |
osób z niepełnosprawnością słuchową |
Czas trwania jednej debaty: 5 godzin zegarowych, w tym przerwa. W każdej debacie z daną niepełnosprawnością konsultowane będą rekomendacje prawne i pozaprawne w obrębie 6 działów administracji publicznej. Konsultacje rekomendacji prawnych i pozaprawnych odbywać się będą według poniższego schematu.
Debata dotycząca osób z określoną w ww. harmonogramie niepełnosprawnością | |||
Debata 1 Czerwiec/lipiec 2017 |
Debata 2 Wrzesień 2017 |
Debata 3 Wrzesień 2017 |
Debata 4 Październik 2017 |
Omawiane polityki | |||
1. sprawy zagraniczne; 2. oświata i wychowanie; 3. nauka; 4. szkolnictwo wyższe. 5. turystyka; 6. rozwój wsi; |
7. zdrowie; 8. praca; 9. rodzina; 10. budownictwo, lokalne planowanie i zagospodarowanie przestrzenne oraz mieszkalnictwo; 11. kultura i ochrona dziedzictwa narodowego; 12. kultura fizyczna; |
13.zabezpieczenie społeczne; 14. gospodarka; 15. rozwój regionalny; 16. transport; 17. finanse publiczne; 18.instytucje finansowe; |
19. administracja publiczna; 20. sprawiedliwość; 21. sprawy wewnętrzne; 22. łączność; 23. informatyzacja; 24. członkostwo RP w Unii Europejskiej; |
W każdej konsultacyjnej debacie środowiskowej udział weźmie średnio po 42 Wykonawców – uczestników/uczestniczek. Wykonawca zdolny do wykonania zamówienia powinien mieć niezbędną wiedzę i doświadczenie w zakresie problemów dotyczących danego rodzaju niepełnosprawności, oraz znać w zakresie podstawowym Konwencję ONZ o prawach Osób Niepełnosprawnych, uregulowania i Ustawy krajowe dotyczące praw osób niepełnosprawnych
Zgodnie z zapisami projektu Wykonawcami-uczestnikami/uczestniczkami debat mogą być np.: osoby z niepełnosprawnościami, reprezentanci organizacji osób z niepełnosprawnościami, przedstawicieli organizacji działających na ich rzecz, opiekunowie, przedstawiciele otoczenia pracującego na rzecz osób z niepełnosprawnościami oraz praktycy zajmujących się problematyką niepełnosprawności na poziomie polityk publicznych.
Program debaty środowiskowej, obejmować będzie zakres tematyczny dyskusji nad projektowanymi rekomendacjami prawnymi i pozaprawnymi z uwzględnieniem ram czasowych przeznaczonych na poszczególne zagadnienia:
Projektowane rekomendacje prawne zostaną zaprezentowane w podziale na kategorie, pogrupowane w oparciu o formalne kryterium legislacyjne, tzn.:
- rekomendacje wymagające systemowej zmiany prawa – tego typu rekomendacje obejmą zmiany legislacyjne dotyczące norm prawnych o ukształtowanej treści i praktyce stosowania właściwej dla danej gałęzi prawa lub kilku gałęzi prawa; wdrożenie tych rekomendacji może polegać na zmianie więcej niż jednego aktu normatywnego lub przygotowaniu nowych jednostek systematycznych (działów, rozdziałów) dla obowiązującego aktu normatywnego;
- rekomendacje wymagające równoległej zmiany kilku aktów normatywnych - tego typu rekomendacje obejmą zmiany legislacyjne dotyczące więcej niż jednego aktu normatywnego, lecz ich wdrożenie nie będzie związane z tak doniosłą zmianą jak w przypadku rekomendacji wymagających systemowej zmiany prawa, stąd charakteryzują się mniejszym stopniem skomplikowania legislacyjnego;
- rekomendacje wymagające punktowej zmiany prawa - tego typu rekomendacje obejmą zmianę legislacyjną dotyczącą jednego przepisu prawnego, a zatem zmiany pojedynczego aktu normatywnego; są to rekomendacje o najmniejszym stopniu trudności z legislacyjnego punktu widzenia;
- rekomendacje niewymagające zmiany prawa - tego typu rekomendacje są możliwe do wprowadzenia bez zmiany prawa, tj. w drodze samoregulacji lub poprzez tzw. „opcję zerową”, tzn. obowiązujące przepisy prawne pozostają niezmienione, lecz poprzez sformułowanie adekwatnej polityki zmianie ulega wykładnia i stosowanie tych przepisów, prowadząca do zniwelowania zidentyfikowanej bariery prawnej, na którą natrafiają osoby z niepełnosprawnościami.
W przypadku rekomendacji pozaprawnych w ramach poszczególnych polityk pogrupowane one zostaną, w zależności od poziomu oddziaływania jako krajowe i regionalno-lokalne. Każda rekomendacja przypisana będzie do bariery, którą ma zlikwidować.
Zadaniem Wykonawcy – uczestnika/uczestniczki debat będzie, w wyniku dyskusji, przyporządkowanie rekomendacji do jednej z czterech poniższych grup:
- Konieczne do wdrożenia;
- Pożądane do wdrożenia;
- Pomocnicze;
- Zbędne.
Ponadto, zadaniem Wykonawcy – uczestnika/uczestniczki w trakcie debat będzie określenie dla każdej rekomendacji:
- prawidłowości jej treści,
- jej skutków społeczno-gospodarczych,
- uzasadnienia – dlaczego rekomendacja powinna tak wyglądać i jaki przepis KPON uzasadnia jej wdrożenie?
Wykonawcy - uczestnicy debat, co najmniej na 7 dni przed debatą, otrzymają następujące materiały :
I. program debaty wraz z rozwiniętymi tezami do dyskusji,
- ankietę dla uczestnika debaty,
Ankieta dla Wykonawcy – uczestnika/uczestniczki debaty zawierać będzie pytania dotyczące jego opinii na temat zaproponowanych rekomendacji zmian prawnych i pozaprawnych. Szacowany czas na opracowanie ankiety do 5 godzin.
- materiały dla Wykonawców - uczestników/uczestniczek.
Materiały dla Wykonawców- uczestników/uczestniczek składać się będą z opisu każdej rekomendacji prawnej i pozaprawnej oraz zawierać:
- w przypadku rekomendacji prawnych:
- barierę prawną, do której zniwelowania ma zmierzać – na jakie problem odpowiada rekomendacja prawna?
- istotę postulowanej zmiany legislacyjnej – co zmieni i do czego zmierza sformułowana rekomendacja prawna?
- akt normatywny, będący przedmiotem postulowanej zmiany legislacyjnej – który akt prawny/przepis prawny powinien ulec zmianie?
- wstępne brzmienie postulowanych przepisów prawnych – jaką postać powinny przyjąć postulowane zmiany legislacyjne?
- syntetyczne uzasadnienie postulowanego kształtu zmiany prawa – dlaczego rekomendacja powinna tak wyglądać i jaki przepis KPON uzasadnienia jej wdrożenie?
- w przypadku rekomendacji pozaprawnych:
- barierę pozaprawną, do której zniwelowania ma zmierzać – na jakie problem odpowiada rekomendacja pozaprawna?
- istotę postulowanej zmiany – co zmieni i do czego zmierza sformułowana rekomendacja pozaprawna?
- wstępne brzmienie postulowanych zmian – jaką postać powinny przyjąć postulowane zmiany pozaprawne?
- syntetyczne uzasadnienie postulowanego kształtu zmiany – dlaczego rekomendacja powinna tak wyglądać i jaki przepis KPON uzasadnia jej wdrożenie?
Dorobek środowiskowych debat konsultacyjnych zostanie przedstawiony w postaci raportu i wykorzystany do przygotowania raportów z oceny przewidywanych skutków społeczno-gospodarczych i ostatecznych wersji rekomendacji.
Wypełniona ankieta musi zostać wypełniona i dostarczona Zamawiającemu przed rozpoczęciem debaty.
Sposób obliczenia Ceny – wynagrodzenia za wykonanie usługi:
Z wybranymi wykonawcami zostanie podpisana umowa zlecenie. Wykonawca w cenie oferty uwzględnia wszystkie koszty związane z wykonaniem zamówienia, w szczególności koszt materiałów niezbędnych do wykonania usługi, koszt składek na ubezpieczenie emerytalne, rentowe, zdrowotne (ZUS) i podatku dochodowego, konieczne do poniesienia przez Zamawiającego. Podana w formularzu ofertowym cena będzie traktowana jako cena za wykonanie usługi wraz z opłatami z tytułu ubezpieczenia ZUS i podatku dochodowego ponoszonymi przez Zamawiającego. Wypłacane wynagrodzenie Wykonawcy pomniejszone będzie o potrącenia składek należnych ZUS i podatków, przekazanych przez Zamawiającego tym instytucjom.
Wykonawca w cenie ofertowej nie uwzględnia kosztów dojazdu na debatę. Zamawiający zwraca koszty podróży Wykonawcy-uczestnikowi/uczestniczce debaty do wysokości kosztów przejazdu transportem publicznym. W uzasadnionych indywidualnych przypadkach, kiedy rodzaj niepełnosprawności uniemożliwia lub znacznie utrudnia możliwość skorzystania z komunikacji publicznej Zamawiający może dokonać Wykonawcy – uczestnikowi/uczestniczce zwrotu kosztów podróży na debatę prywatnym samochodem .
Proszę o przygotowanie odpowiedzi - sporządzenie oferty zawierającej orientacyjną kalkulację kosztów wykonania usług konsultacyjnych z wykorzystaniem formularza rozeznania cenowego rynku (Załącznik nr 1 do niniejszego zaproszenia).
W celu zapewnienia porównywalności wszystkich ofert, Zamawiający zastrzega sobie prawo do skontaktowania się z Wykonawcami w celu uzupełnienia lub doprecyzowania przesłanych informacji i dokumentów.
Uprzejmie proszę o złożenie odpowiedzi – ofert w terminie do dnia 06 czerwca 2017 roku do godz. 16.00. w siedzibie Lubelskiego Forum Organizacji Osób Niepełnosprawnych - Sejmik Wojewódzki (adres: ul. Leszczyńskiego 23, 20-068 Lublin, pokój nr 14 ) w formie pisemnej lub drogą e-mailową na adres: e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Dodatkowych informacji udziela Zofia Brzozowska, adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., tel.: 513 046 883.
W imieniu Zamawiającego:
Alicja Jankiewicz – Prezes FLOON-SW
Treść w Polskim Języku Migowym